Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Producten
Producten
Producten
Producten
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Over ons
Referenties
Referenties
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Kennisbank
Kennisbank
Kennisbank
Wet- & Regelgeving
Kennisbank
Kennisbank
Veiligheid
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Het volgende geldt voor alle Jungheinrich POWERLiNE trucks.
Er zijn een aantal verschillende broeikasgassen die een aanzienlijke invloed hebben op het klimaat (waaronder CO2, CH4, N2O, FKW, PFC, SF6 en NF3). Om ze onderling vergelijkbaar te maken, worden al deze broeikasgassen aangeduid als zogenaamde CO2-equivalenten (CO2e).
We hebben de CO2e-emissies vanaf de productie van de losse truckonderdelen tot aan de levering van de heftruck bij onze klanten op locatie (cradle-to-customer) bij benadering berekend. De ETV 2i reachtruck produceert bijvoorbeeld de hoogste uitstoot en de EJE 1i palletwagen de laagste.
In de berekeningen hebben we de maximale veiligheidsmarge aangehouden. Uitgebreidere gegevens over de gebruiksfase en het einde van de levenscyclus (cradle-to-grave) zijn nog niet beschikbaar.
Aangezien de emissies in de gebruiksfase voornamelijk het gevolg zijn van de elektriciteitsmix van gebruikers, heeft Jungheinrich hier geen invloed op. Om de emissies in de gebruiksfase en een CO2e-voetafdruk te berekenen, kunt u bij uw elektriciteitsleverancier een CO2e-waarde per verbruikte kWh opvragen.
Data wat betreft de eindfase van de levenscyclus wordt momenteel bepaald.
De emissies van de POWERLiNE trucks zijn bij benadering berekend. Er is rekening gehouden met de metalen- en accucomponenten, die samen meer dan 90% van de truck uitmaken. Ook de ruwe montagetijd werd in de berekening meegenomen om het productieproces evenredig mee te rekenen.
De verdere beschikbare informatie was het totale gewicht van de betreffende heftruck, het staal, het gietmateriaal en de accu, rekening houdend met de plaatsen van herkomst. Daarnaast werd informatie over de samenstelling van de accu (bv. staal, kabels/koper en lithium-ion cellen) en het accuvermogen meegenomen.
De hiermee samenhangende CO2e-emissies hebben we met emissiefactoren berekend en geëxtrapoleerd naar het totale gewicht van de heftruck. Bovendien werd aan de berekende waarden een maximale veiligheidsmarge toegevoegd.
We vervoeren POWERLiNE trucks gewoonlijk per vrachtwagen of per boot van de fabriek naar de gebruiker. Het transport wordt geregistreerd rekening houdend met de bestemming (binnen of buiten de EU). Voor de berekening gaan we altijd uit van wegtransport, omdat hiervoor een negatievere emissiefactor geldt dan voor transport per schip.
Over het geheel genomen zullen de berekende emissies dus waarschijnlijk hoger uitvallen dan de werkelijke uitstoot.
Wij produceren hoofdzakelijk in Duitsland volgens strenge milieuvoorschriften. Het overgrote deel van onze fabrieken gebruikt groene stroom als centrale energiebron en Jungheinrich wekt ook zelf stroom op middels fotovoltaïsche systemen. Onze fabrieken reduceren ook continu hun energieverbruik en daarmee hun uitstoot. Jungheinrich werkt doorlopend aan verdere besparingsmogelijkheden en reductiemaatregelen.
De volgende maatregelen worden bijvoorbeeld al toegepast:
Jungheinrich compenseert alle huidige resterende emissies door gerichte investeringen in klimaatbeschermingsprojecten. Deze investering vormt de basis voor de CO2-neutrale voetafdruk van onze gebruikers, tot het moment dat de POWERLiNE trucks bij hun op locatie worden geleverd.
Als bepaalde emissies niet kunnen worden vermeden, geeft vrijwillige compensatie van broeikasgassen de mogelijkheid om deze te compenseren. Individuen, bedrijven of organisaties compenseren dus hun resterende emissies door een vrijwillige bijdrage te leveren aan de bescherming van het klimaat. De veroorzaker van de CO2-uitstoot financiert bepaalde maatregelen die ertoe leiden dat de uitstoot elders in de wereld (bij voorkeur in ontwikkelingslanden) wordt verminderd. Dergelijke maatregelen zijn bijvoorbeeld de (mede)financiering van windenergie of zonneparken.
De compensatie van de huidige resterende CO2-uitstoot tijdens de productie van POWERLiNE trucks en het transport naar onze gebruikers (cradle-to-customer) gebeurt volgens de hoogste normen. Jungheinrich heeft hiervoor eigen criteria met kwaliteitseisen voor klimaatbeschermingsprojecten ontwikkeld.
Hierin zijn bijvoorbeeld de volgende eisen opgenomen:
*Het CDM wordt als gevolg van de Wereldklimaatconferentie in 2021 afgeschaft en vervangen door een nieuwe wetgeving. Dit betekent dat de selectie van certificeerders geldig is totdat nieuwe regelgeving definitief is overeengekomen en in werking is getreden.
Jungheinrich compenseert de resterende CO2e-emissies met het oog op de cradle-to-customer benadering (d.w.z. tot de levering aan de gebruiker) door vrijwillige compensatie in klimaatbeschermingsprojecten. Wij ontvangen daarvoor zogenaamde CO2e-certificaten die wij in mindering brengen op onze resterende emissies.
Voor 2022 hebben wij bijvoorbeeld CO2-certificaten verworven van drie klimaatbeschermingsprojecten:
Tijdens de productie
Op het gebied van technologie/producten
Jungheinrich ontwikkelt continu producten en produceert met als doel de CO2-uitstoot tot een minimum te beperken. Maar ook om op een milieuvriendelijke manier gebruik te maken van hulpbronnen en de circulaire economie verder uit te bouwen.
Nieuwsbrief
Nu aanmelden