Call4Service
Contact
0172 44 67 89 Service-Hotline
Nieuwsbrief
Riviera Maison smalle gangen truck

Rivièra Maison

Logistieke processen optimaliseren

Rivièra Maison is een toonaangevend interieurmerk. De onderneming biedt een uitgebreid aanbod meubels en accessoires. Exclusiviteit, door middel van handgemaakte producten, sfeer en service zijn de kernwaarden. Inmiddels zijn er 19 meubel- en accessoire winkels in Nederland en ruim 600 verkooppunten wereldwijd.

Zeer grote pallets veilig verplaatsen

Door een explosieve groei werd de logistieke operatie minder efficiënt. In piekperiodes lag de voorraad verdeeld over acht deels extern gehuurde loodsen. Dat zorgde voor veel onnodige handling van pallets en stond de situatie een verdere groei in de weg. De meubels worden op zeer grote pallets van tot wel 2.400 mm breed opgeslagen. Voor een veilige handling van deze pallets was Rivièra Maison op zoek naar een geschikte oplossing.

Nieuw WMS, heftrucks en magazijn inrichting

Om een efficiënter logistiek proces mogelijk te maken en de  verdere groei mogelijk te kunnen maken, besloot het interieurmerk een nieuw en groter warehouse te laten bouwen. Tegelijkertijd werd een nieuw warehouse management systeem (WMS) geïmplementeerd en stapte Rivièra Maison over van lijsten op een RF-gestuurd proces. De logistieke inrichting van het nieuwe onderkomen werd voor een groot deel verzorgd door Jungheinrich. Jungheinrich leverde de magazijn stellingen, verschillende nieuwe heftrucks en zorgde voor de inrichting voor de werkplaats. Alles uit één hand dus waarmee Rivièra Maison verzekerd was van één aanspreekpunt. Een speciale ‘meubelkop’ maakt het veilig oppakken van meubelpallets mogelijk. Deze extra brede lastdrager met geïntegreerde vorkversteller is door Jungheinrich ontwikkeld om de pallets met een maximale afmeting van 2.400x1.200 mm veilig te kunnen handlen.

Efficiënt orderpicken verlaagt operationele kosten

Processen verlopen efficiënter en de foutkans is aanzienlijk kleiner. Er is minder breuk en het aantal retourzendingen is gereduceerd. Ook tijdens het orderpicken wordt er productiever gewerkt. Rivièra Maison is minder tijd kwijt met het zoeken van de juiste locaties en ziet een duidelijke kwaliteitsverbetering in zijn uitlevering. Met als resultaat een verlaging in de operationele kosten.

Ook interessant

Heeft u nog vragen?