Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Producten
Producten
Producten
Producten
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Over ons
Referenties
Referenties
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Kennisbank
Kennisbank
Kennisbank
Wet- & Regelgeving
Kennisbank
Kennisbank
Veiligheid
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Onlangs nam Claassen Logistics zijn nieuwe warehouse in Tilburg in gebruik. Met behulp van twee Jungheinrich combitrucks worden de pallets in het nieuwe magazijn in- en uitgeslagen op een ongekende hoogte van bijna 18 meter. Een unieke inzet, die de nodige uitdagingen kende.
Het nieuwe magazijn heeft een hoogte van 20 meter. Danzkij deze extra hoogtemeters kan Claassen Logistics 12.000 extra pallets opslaan. Voor de nieuwbouw had Claassen Logistics een absolute eis: de gangpaden moesten dezelfde breedte (1,90 meter) hebben als in de eerder gerealiseerde gedeelten van het warehouse. Daarbij wilde Claassen Logistics ook in de nieuwbouw combitrucks van Jungheinrich inzetten, zodat de trucks uitwisselbaar zijn en een flexibele inzet gewaarborgd is. Een allesbehalve traditionele inzet dus, waarbij pallets worden in- en uitgeslagen tot een hoogte van bijna 18 meter. De grootste uitdaging was het garanderen van voldoende stabiliteit en veiligheid bij deze combinatie van hoogte en gangpadbreedte.
Jungheinrich leverde twee EKX 516 combitrucks; de hoogste Jungheinrich combitrucks in Nederland tot nu toe. De trucks zijn wat langer dan gebruikelijk, om ook op 18 meter hoogte de gewenste stabiliteit te bieden. De rijsnelheid voor laatste hoogtemeters is gereduceerd en er zijn restricties voor de te heffen capaciteit op grotere hoogte.
De gewichtsrestrictie voor de bovenste liggers is voor Claassen Logistics geen probleem. De pallets die in het warehouse worden gehandled zijn namelijk relatief licht en wegen maximaal 800 kg. Pallets op de bovenste liggers wegen sowieso nooit meer dan 500 kg. Doordat met behulp van het nieuwe WMS bovendien de langzaamlopers bovenin worden opgeslagen, heeft ook de snelheidsreductie amper invloed op de productiviteit van het logistieke proces.
Het nieuwe WMS stelt Claassen Logistics verder in staat om de koppeling te maken met Logistics Interface van Jungheinrich. Essentiële warehouse informatie wordt dan naar de truck gestuurd, waarna deze automatisch de optimale route naar de gewenste opslaglocatie bepaalt en kiest. Dit levert een efficiëntieverbetering op van minimaal 15 procent.
Nieuwsbrief
Nu aanmelden