Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Producten
Producten
Producten
Producten
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Over ons
Referenties
Referenties
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Kennisbank
Kennisbank
Kennisbank
Wet- & Regelgeving
Kennisbank
Kennisbank
Veiligheid
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Op deze vraag kunnen we kort antwoord geven: ja! Alle Jungheinrich heftrucks worden standaard van een verplichte gordel voorzien. Hieronder 3 opties die naast de gordelplicht extra veiligheid garanderen.
‘Geengordel-signaleringen’ (piepers) zijn makkelijk te omzeilen of zelfs uit te schakelen.
Nieuwere systemen, zoals Access Control, controleren of de stoelschakelaar is geactiveerd vóórdat de gordel wordt vastgeklikt. De heftruckbediening wordt pas vrij gegeven na het ingeven van een geldige toegangscode en na inschakeling van het stoelcontact en het gordelcontact.
De 'bodyguard' veiligheidsbeugel houdt de chauffeur veilig binnen de truckcontouren bij een ongeval. Dit zijn de drie meest voorkomende: 'Beugeldeuren aan de cabine': welke eenvoudig gemonteerd kunnen worden. Passen op nagenoeg elk type truck en openen zijwaarts. 'Zwenkbeugels': welke ook eenvoudig gemonteerd kunnen worden op nagenoeg elk type truck, echter openen deze deuren naar boven, waarmee ook in smalle ruimtes eenvoudig op- en afgestapt kan worden. 'Volledig gesloten cabine': Deze biedt niet alleen bescherming tegen bijvoorbeeld regen en vuil, maar ook bij beknelling indien de truck onverhoopt kantelt.
Let op! Bij alle bovenstaande opties geldt: het is een extra veiligheidsmiddel naast de bestaande gordel. Deze zal volgens het Arbeidsbesluit alsnog gedragen moeten worden.
Deze felrode driepuntsgordel kent een andere routing dan de meeste veiligheidsgordels op heftrucks. Naast de twee bevestigingspunten aan beide kanten van de stoel bevindt zich een derde bevestigingspunt aan de stijl van het beschermdak. De gordel hangt daardoor als het ware voor het grijpen tijdens het opstappen en maakt het lastig voor de chauffeur om zonder gordel te rijden.
Nieuwsbrief
Nu aanmelden