Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Producten
Producten
Producten
Producten
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Over ons
Referenties
Referenties
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Kennisbank
Kennisbank
Kennisbank
Wet- & Regelgeving
Kennisbank
Kennisbank
Veiligheid
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
DHL Supply Chain verzorgt in Bergen op Zoom de logistieke activiteiten voor Ricoh Europe Supply Chain. Het dienstenpakket strekt van picking en packing tot het assembleren en configureren van orders. Sinds eind 2017 is ook het European Service Parts Centre (ESPC) van Ricoh ondergebracht in Bergen op Zoom.
Om de nieuwe operatie zo efficiënt mogelijk te laten verlopen, wilden DHL en Ricoh af van het tijdrovende laden en wisselen van loodzuur accu’s. Het 200 m2 grote laadstation, dat wordt gebruikt voor de trucks die worden ingezet voor de reeds bestaande processen in het distributiecentrum, ligt allesbehalve centraal. Afhankelijk van het vertrekpunt loopt de afstand naar het station op tot 450 meter. Bovendien kost het laden en wisselen van de accu’s veel tijd. Per accuwissel zijn twee medewerkers er gauw tien minuten mee kwijt. Daarnaast is het wisselen van loodzuur accu’s met een takel niet zonder risico's.
Voor de nieuwe hefttrucks leverde Jungheinrich uitsluitend lithium-ion accu’s. In totaal telt de lithium-ion heftruckvloot 13 trucks; drie reachtrucks, drie hoogheffende EKS orderpickers, vijf ECE horizontale orderpicktrucks en twee EFG elektrische heftrucks. Alle trucks zijn geleverd met een eigen snellader.
De technologie is energiezuiniger en de accu's zijn onderhoudsvrij. Alleen al op de onderhoudskosten voor accu’s wordt een aanzienlijke besparing gerealiseerd. Daarnaast kunnen de lithium-ion accu's probleemloos tussentijds decentraal worden geladen tijdens de koffiepauze. Een kwartier aan de snellader is ruim voldoende om alle trucks probleemloos gedurende de 13-urige dienst in te zetten. Tijdrovend en risicovol wisselen van accu's is niet meer nodig. Omdat ook de loop- en rijafstanden veel korter zijn, kunnen de medewerkers efficiënter worden ingezet. Als in de toekomst de volledige vloot wordt vervangen door lithium-ion trucks, kan het laadstation zelfs helemaal weg en kunnen de beschikbare vierkante meters nog beter worden benut.
Nieuwsbrief
Nu aanmelden