Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Producten
Producten
Producten
Producten
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Over ons
Referenties
Referenties
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Kennisbank
Kennisbank
Kennisbank
Wet- & Regelgeving
Kennisbank
Kennisbank
Veiligheid
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Jungheinrich kondigt met trots zijn nieuwe elektrische servicebussen aan. Deze zeer goed uitgeruste bedrijfswagens bieden onze servicemonteurs alles wat ze nodig hebben om de beste service en onderhoud te leveren aan al onze heftrucks en geautomatiseerde systemen.
De geleidelijke overgang van diesel naar elektrisch is overigens niet nieuw voor de intralogistiek leverancier. Wetende dat zij in maart 2023 zijn gestopt met het produceren van diesel of lpg aangedreven trucks. Daarnaast past het goed binnen de klimaatdoelstellingen van het Duitse concern om tegen 2030 volledig, wat betreft de eigen bedrijfsactiviteiten en fabrieken, CO2-neutraal te zijn (scope 1 en 2). Met de levering van deze vijf eerste elektrische servicebussen anticipeert Jungheinrich ook vooruit op de veranderende Nederlandse regelgeving wat betreft zero emissiezones en het toekomstige verbod op bestelauto’s met verbrandingsmotor.
“Voordat je je CO2-uitstoot kunt verminderen, moet je natuurlijk wel weten waar je CO2-emissies veroorzaakt. Daarom hebben we onze uitstoot van de afgelopen jaren goed in kaart gebracht”, aldus Peter van Egmond, Director After Sales. “Daaruit bleek bijvoorbeeld dat de meeste emissie wordt veroorzaakt door de brandstof die de servicetechnici verbruiken op de weg van en naar klanten.”
Logischerwijs is dit dan ook de plek waar Jungheinrich enkele jaren geleden gestart is met het kijken naar hoe besparing kan worden gerealiseerd. Denk bijvoorbeeld aan het aanpassen van het rijgedrag van de monteurs en het realiseren van de nodige gewichtsbesparingen in de servicebussen zonder dat dit ten koste gaat van de servicekwaliteit. Een pilot met een elektrische servicebus in het afgelopen jaar wees uit dat moderne elektrische bedrijfswagens de serviceverlening van Jungheinrich zonder problemen op hetzelfde hoge niveau houden. Uiteraard zullen, naast het elektrificeren van het wagenpark, ook andere reductiemogelijkheden verder worden onderzocht.
Nieuwsbrief
Nu aanmelden