Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Producten
Producten
Producten
Producten
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Over ons
Referenties
Referenties
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Kennisbank
Kennisbank
Kennisbank
Wet- & Regelgeving
Kennisbank
Kennisbank
Veiligheid
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Jungheinrich heeft zijn gunstig geprijsde M-serie stapelaars en palletwagens uitgebreid met de EJC M10b breedspoorstapelaar. De nieuwkomer is speciaal ontworpen voor een flexibele en kostenefficiënte handling van uiteenlopende palletmaten in lichtere inzetsituaties.
De EJC M-serie is ontworpen als economisch alternatief voor het incidentele transport- of stapelwerk. Aan deze instapserie is nu de EJC M10b toegevoegd. De nieuwe breedspoorstapelaar heeft een maximale hefcapaciteit van 1.000 kg en is uitgevoerd met een krachtige, onderhoudsvrije 0,6 kW AC-motor.
De EJC M10b is bijzonder compact gebouwd en heeft een voorbouwmaat van slechts 465 mm. De kap, waaronder de techniek schuilgaat, is tot wel 13 procent lager dan die van concurrerende stapelaars. Hierdoor heeft de bediener onder alle omstandigheden optimaal zicht op de vorkpunten en de last. Het zicht wordt verder verbeterd door de monomast, leverbaar in hefhoogtes van 1.540 mm en 1.900 mm.
Het compacte design maakt de stapelaar uiterst wendbaar en resulteert in een groot gebruiksgemak. De draaicirkel van de truck bedraagt 1.325 mm, waardoor ook in krappe ruimten een efficiënte en veilige inzet blijft gewaarborgd. Met behulp van de kruipgangschakelaar kan zelfs met verticale dissel tot op de millimeter nauwkeurig worden gemanoeuvreerd.
De decentrale dissel is aan de onderkant van het chassis gemonteerd en met beide handen snel en precies te bedienen, zelfs met werkhandschoenen. Dit maakt een ergonomische bediening mogelijk, zonder dat daarbij veel spierkracht wordt gevraagd. De kans op lichamelijk letsel is dankzij het geoptimaliseerde zicht minimaal en de geringe bodemvrijheid van slechts 30 mm reduceert de kans op voetletsel. Tijdens het transport zorgen twee geveerde en gedempte steunwielen voor een stabiel rijgedrag.
De wielarmen bij de EJC M10b zijn aan de zijkant van het chassis zijn geplaatst. De lepels hangen daardoor vrij en kunnen bijvoorbeeld ook gesloten pallets probleemloos opnemen. Ook voor de handling van niet-standaard palletmaten, of het opnemen van europallets in zowel de lengte- als de breedterichting, draait de EJC M10b zijn hand niet om. De standaard breedte tussen de wielarmen bedraagt 882 mm. Met behulp van optionele adapters kan deze op wens worden aangepast naar 1.052 mm of 1.252 mm. De flexibiliteit van de nieuwe stapelaar wordt gecompleteerd door het universele FEM/ISO vorkenbord met verschuifbare en afneembare lepels. Dit vorkenbord vervangt het vast vorkenbord met aangelaste lepels en maakt ook het gebruik van aanbouwapparatuur mogelijk.
Nieuwsbrief
Nu aanmelden