Call4Service
Contact
0172 44 67 89 Service-Hotline
Nieuwsbrief
Reachtruck ETV214i 216i
Productnieuws

Reachtruck ETV214i/216i opnieuw ontworpen

In veel magazijnen gebruiken bedrijven reachtrucks die hun eigen behoeften overtreffen en daarom vaak niet kostenefficiënt zijn. Tot nu. Met de introductie van de nieuwe range ETV 214i/216i zet Jungheinrich een nieuwe stap in zijn rijke reachtruckhistorie. 

Ruim 68 jaar geleden kwam de eerste Jungheinrich Retrak op de markt. Het was een revolutionair slimme ontwikkeling, want dankzij de verschuifbare mast bereikte je in smallere gangpaden hoge opslaglocaties. De dwars staande of zittende positie van de chauffeur betekende een einde aan het achterom kijken op de gewone heftruck bij het achteruit rijden.

In de tussentijd is de reachtruck op vele aspecten verbeterd: van de introductie van AC-techniek en het zichtoptimale panoramadak, tot en met de introductie van de eerste truck met geïntegreerde lithium-ion accu in 2018, Jungheinrich bleef de norm stellen.

In 2024 komt daar een nieuwe mijlpaal bij in de vorm van de vernieuwde ETV214i/216i. Op basis van 14.000 gebruikerservaringen heeft Jungheinrich in samenwerking met zijn klanten een reachtruck ontwikkeld zonder overbodige extra’s. Resultaat: een reachtruck aangepast aan de behoeften van de klant. Een truck die goed presteert, geschikt is voor lasten tot 1,4 en 1,6 ton, hefhoogtes bereikt tot 10.700 mm, economisch inzetbaar is en een fijne werkplek biedt aan de chauffeur. Voor wie zwaardere eisen stelt, zoals een 24/7 inzet, hogere lastgewichten en hefhoogtes boven de 14 meter, komt in 2025 de nieuwe ETV3i-serie op de markt. 

Lage opstap, ruime cabine

De nieuwkomers uit de ETV2i-serie vallen op door hun extra lage vloer. Dankzij een kleiner aandrijfwiel is deze 230 mm verlaagd en dat zorgt voor een makkelijke op- en afstap. Aangezien een extra trede niet nodig is, heeft de chauffeur heel veel voetruimte.
In de cabine is meer opbergruimte gekomen en kreeg het beschermdak met pantserglas een nog groter zichtvenster. De nieuwe schouderbescherming verhoogt de veiligheid en de optionele gele wielkappen verhogen de zichtbaarheid van de draagarmen. De slanke dakstijlen zorgen daarbij voor optimaal zicht rondom en op de vorkpunten.

Een bijzondere noviteit zien we op het beschermdak. Daar zorgt een LED-lichtbalk voor extra zichtbaarheid als de truck is ingeschakeld. In rijmodus brandt de balk wit, bij het maken van bochten kan de chauffeur richting aangeven en knippert de betreffende kant van de balk oranje. Bij het afremmen toont de unit een rood remlicht. 

Economische keuze

De nieuwe serie komt naar keuze met een economische, geïntegreerde li-ion accu van 230 Ah of de dubbele variant van 460 Ah. Beide ruim voldoende voor de gemiddelde inzet, maar ook makkelijk tussendoor bij te laden. Dit kan met Jungheinrich li-ion snelladers en met de optionele ingebouwde 35A/230V lader die met elk normaal stopcontact uit de voeten kan. 

Vertrouwd als een Jungheinrich, vernieuwd waar het beter kon en leverbaar met alle denkbare service en garanties. De nieuwe range ETV 214i/216i is een integrale basisspeler naadloos afgestemd op uw behoeften.

Onafhankelijk getest

De prestaties van de nieuwe ETV2i-serie zijn afgestemd op hun doel en komen overeen met de Efficiency-uitvoering van eerder geïntroduceerde ETV-modellen. Zowel de productiviteit als het energieverbruik zijn gunstiger dan het marktgemiddelde voor reachtrucks in deze gewichtsklasse. De recent gepubliceerde onafhankelijke test van Andersom Testing bevestigt dit. 

"Standaard opnieuw gedefinieerd"
Nieuwe ETV 214i reachtruck aan de tand gevoeld

Logistics Inside testte de nieuwe Jungheinrich ETV 2i-serie reachtrucks in de praktijk. Conclusie? "De standaard is duidelijk opnieuw gedefinieerd." 

Lees hier meer

Heeft u nog vragen?