Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Producten
Producten
Producten
Producten
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Over ons
Referenties
Referenties
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Kennisbank
Kennisbank
Kennisbank
Wet- & Regelgeving
Kennisbank
Kennisbank
Veiligheid
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Als één van de grootste onafhankelijke leveranciers van auto-onderdelen en met wereldwijd 110.000 medewerkers, mag Denso oprecht een stille gigant worden genoemd. Vanuit twee aan elkaar grenzende warehouses in Weesp levert het bedrijf onder andere airconditioningssystemen, (veiligheids-)sensoren en andere componenten aan zowel OEM'ers als de after market in heel Europa.
Denso bewijst dat een maximale veiligheid de hoge eisen van een moderne logistieke operatie niet in de weg hoeft te staan. Het bedrijf werkt aan een zo veilig mogelijke werkomgeving. Het warehouse voor de after market onderging afgelopen jaar een metamorfose. Doel: het magazijn 100% veilig maken. “Niet dat er veel incidenten waren, maar wij hechten nu eenmaal veel waarde aan een zo veilig mogelijke werkomgeving”, licht Alex Comodini toe. Daar is met veel passie aan gewerkt. Als projectleider was Comodini, samen met warehouse supervisor Fred Cornelissen en assistent warehouse manager René Mendel, de drijvende kracht achter het project.
Het drietal bracht de kritische zones in kaart en ontwierp een nieuwe lay-out, waarbij de producten meer naar de mensen worden gebracht. “Dat was in het verleden anders, waardoor op sommige locaties, zoals de sorteerzone en het losgebied, soms heel veel trucks en voetgangers door en tussen elkaar werkten”, weet Mendel. Dat kwam prettig en veilig werken niet ten goede.
In het vernieuwde magazijn, waarvoor Jungheinrich stellingen, zwaartekrachtrollenbanen en een lift leverde, is die situatie definitief verleden tijd. Visualisering speelt een essentiële rol. De vloer kreeg drie verschillende kleurzones: geel alleen voor hef- en magazijntrucks, blauw voor voetgangers en hand palletwagens en groen uitsluitend voor voetgangers. Rij- en looppaden zijn fysiek gescheiden en een groot deel van het intern transport weggedaan. “Er heerst nu rust en overzicht”, stelt Cornelissen.
In de smalle gangen gaat dat eveneens op. Twee nieuwe hoogbouwtrucks zijn optimaal uitgerust om de bestuurder volledig te ondersteunen. De module magazijnnavigatie op de trucks berekent met behulp van RF-tags in de vloer en gegevens uit het warehouse management systeem (WMS) altijd de optimale route naar een picklocatie. “Zo is niet alleen de veiligheid verbeterd, maar zijn ook onze effectiviteit en productiviteit met 20 tot 25% gestegen”, aldus Comodini.
Nieuwsbrief
Nu aanmelden