Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Producten
Producten
Producten
Producten
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Automatisering & systemen
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Over ons
Referenties
Referenties
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Kennisbank
Kennisbank
Kennisbank
Wet- & Regelgeving
Kennisbank
Kennisbank
Veiligheid
Jungheinrich - leverancier van intralogistieke oplossingen
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Shop
Veiligheid is belangrijk voor dienstverlener CEVA Logistics en daarom startte de vestiging in Wijchen een project genaamd Safest Warehouse. Uitgangspunt is een risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E).
Het opstellen en up-to-date houden van een RI&E is wettelijk verplicht. De meest recente keer dat dat gebeurde, schakelde de dienstverlener de expertise in van integraal veiligheidskundige Lilian Vos van Jungheinrich. De RI&E vormde het startpunt van het veiligheidsproject Safest Warehouse, en daarbij is een deskundige, onafhankelijke en frisse blik onmisbaar.
Met hulp van Jungheinrich werd een nog betere scheiding van rijdend materieel en voetgangers gerealiseerd. Het voetpad loopt nu midden voor de docks, tussen de levellers en de expeditievloer. Voor alle dockdeuren zijn poortjes geplaatst. Tijdens het laden en lossen worden de poortjes geopend en komen ze half over het voetpad, waardoor voetgangers gedwongen worden om te stoppen. Daarmee ondersteunen ze een correct gebruik van het voetpad en verhogen ze bovendien de oplettendheid van zowel voetgangers als rijdend personeel.
Ter ondersteuning knippert een fel waarschuwingslicht zodra een poortje wordt geopend. Verder zijn onder andere gevaarlijke en onoverzichtelijke kruispunten voorzien van spiegels. Ook zijn op meerdere plekken in het warehouse locatieaanduidingen en verkeersborden opgehangen.
Aan de adviezen die uit de RI&E naar boven kwamen voegde CEVA zelf nog enkele punten toe, zoals een compleet nieuw BHV-plan en meerdere ‘poka yoke’ oplossingen. Ook gaat er speciale aandacht uit naar het acculaadstation. In samenwerking met Jungheinrich is een plan opgesteld om het acculaadstation veiliger en efficiënter in te richten.
Om ervoor te zorgen dat veiligheid vast verankerd raakt en blijft in onze bedrijfscultuur, riep CEVA een werkgroep in het leven. De groep bestaat uit de meest ervaren heftruckchauffeurs en uit lopend personeel. Samen bespreken ze wat er leeft en speelt in het magazijn.
Nieuwsbrief
Nu aanmelden